Bilbrand Lambohov lördagkväll 13 oktober


Det finns olika sätt att tillbringa en lördagskväll på. En del ser på TV och umgås med familjen, andra bjuder till fest, andra går ut och dansar, andra går på hockey, en del gymnastiserar och en del går ut och tittar på när en bil brinner.


Hela gatan är full av brandbilar, polisbilar, slangar och strålkastare. Människor strömmar ut ur husen för att se vad som händer. Blåljusen blinkar och i garaget brinner det. Lågor slår upp över taket och, när vattnet träffar elden, börjar det ryka.


Insatsen är koncentrerad och fokuserad. Polisen motar bort amatörfotografer som står på fel plats. Correns fotograf går omkring och tar kort. Som tur är brinner inte garaget upp, taket ligger kvar och de andra bilarna i närheten nås inte av elden. Och när det hela är över är det bara att packa ihop. Rulla in alla slangar, hänga av sig hjälmarna och stampa på gasen. Det är tur att det är nära till brandstationen. Och jag, jag gick in och duschade. Rök i håret och på kläderna gillar jag inte.


Kommentarer

  1. Action på din gata! Själv är jag fast förankrad, mer eller mindre folkbokförd, i min soffa om lördagarna. Det är nämligen min enda lediga dag och natt i veckan...
    Kram E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lever i en vild del av världen! Skämt å sido, här brukar det vara så lugnt, så lugnt. Jag tog tillfället i akt och provade på nattfotografering - för första gången - det var inte lätt. kram

      Radera

Skicka en kommentar